I januari, när det stod klart för mig att jag var tvungen att göra denna vandring, tänkte jag att jag skulle vara i god form.
Till min fasa inser jag mindre än två månader innan starten att jag är i helt otränat skick.
Men jag fick inlägg i mars och fick ett träningsprogram för mina fötter så att jag kan minska smärtan jag lever med.
Det var en grundläggande investering.
Jag har i min plan att få en uppföljning av min astma så att medicinen är på topp och onödiga nedgångar undviks under turnén.
Vi grundade med en vecka på skidor i Idre och det fanns en önskan att vara i naturen och rörelse ändå. Något som är så viktigt och grundläggande för motivationen.
När det gäller motivation i allmänhet inspireras jag av vänner och kollegor med olika specialintressen och hobbies. Det är otroligt givande att se när saker och ting spelar roll och att man faktiskt engagerar sig i saker man mår bra av. Trots en vardag och ett arbetsliv som kan gå i en stressig takt❤️
Planera att hålla lite på vägen:
Stärk magen och ryggen på gymmet minst 2 gånger i veckan.
Få avstånd i fötterna genom att gå på minst en mil lång promenad / vecka.
Mentalt njuter jag av berget men du måste passa på att öva lite trevlig meditation under tiden.
En annan del är att öva på att få tält och placera dem i en blåsig miljö.
Alla rättigheter reserverade 2026